Mobiele websites

Sites bezoeken met je mobiel

Normale websites zijn lastig te lezen op een mobiele telefoon vind je ook niet? Inzoomen is een gedoe… De laadtijd is niet om over naar huis te schrijven. Oplossing: een mobiele website! Gewoon een kort en krachtig online visitekaartje waarop de bezoeker (de potentiële nieuwe klant) even snel wat kern- en contactgegevens kan vinden.

NuMobile.nl

De focus ligt op programmeren, design en het online sales genereren voor opdrachtgevers. Pluspuntje: de websites werken op alle mobiele apparaten.

Binnenkort meer nieuws op het gebied van mobiele websites. Check NuMobile.nl voor meer informatie!

Edit, 07 december 2011: De website van NuMobile.nl is overigens ontworpen en gebouwd als “Single Page Website”. Op Frankwatching.com een bericht van Anne-Roos Hassing van Jungle Minds over One-page websites.

Hieronder een korte opsomming van pluspunten van een mobiele site:

Snelheid

Een mobiele site is doorgaans kleiner (qua data en grafische elementen). Omdat de mobiele gebruiker soms minder goed bereik heeft en omdat een kleiner scherm grofweg ook minder kan laten zien past een developer de site hier op aan.

Gebruikservaring

De mobiele site is gemaakt voor een mobiel apparaat. Het is geen gewone site die je op je mobiel bekijkt waardoor je ‘alle kanten’ op moet scrollen.

Ontwikkel- en onderhoudskosten

Platformonafhankelijk, dus goedkoper.

Bereik

Een mobiele site is te benaderen op alle smartphones. Bij apps moet er per platform een andere app gemaakt worden. Ook moeten alle gebruikers die app eerst downladen, dat werkt drempelverhogend.

Onafhankelijk van app-store eigenaren

Bij apps ben je afhankelijk van de app-store eigenaar die de app aanbied. Bij een mobiele site heb je daar geen last van.

Andere artikelen over mobiele websites (of apps) en de mobiele strategie

Mobile marketing: app of mobiele website? (Frankwatching.com) door Kamil van Buuren van Jungle Minds. Het is al een wat ouder artikel (09 maart 2010), maar relevant.

Zes musts voor een juiste mobiele strategie (Sprout.nl) door Bas van Essen. Samenvatting: richt je niet op ‘clicks’, zo min mogelijk ‘invoer’, hou het minimalistisch, vraag (met een omweg) naar e-mail, kijk kritisch naar branding, creëer QR-codes met juiste landingspagina’s.

Check NuMobile.nl