Is de website van de concurrentie beter dan die van jou?

Is de website van de concurrentie beter dan die van jouw organisatie? We gaan er iets aan doen!

”Ik wil bovenaan staan in de Google zoekresultaten.” Ja. Snap ik. ”Naast dat ik bovenaan wil staan, wil ik ook meer klanten door mijn website krijgen!” Oké. Snap ik ook. Wat nu?

Bovenaan in de zoekresultaten komen / meer online verkopen

De garantie dat de nieuwe website bovenaan in de zoekresultaten komt kan niemand je geven. Wél als je met AdWords gaat werken en daar ook budget voor vrijmaakt (kom ik zo op terug). Maar zomaar bovenaan in de zoekresultaten komen is moeilijk. Naast dat we een technisch perfecte website (met geheimen die we hier niet verklappen) opleveren moeten we aandacht aan het volgende besteden:
• de pagina titel
• de meta description
• de keywords in de h1, h2 en h3 headers
• de sitemap en structuur van de website

Maar wat wil je nu echt? Meer online verkopen. Dat heeft minder met bovenaan staan te maken. Welke woorden moet ik intypen in mijn zoekbalk om jou tegen te komen? De naam van jouw bedrijf? Het product dat je verkoopt? De plaatsnaam waar jouw bedrijf gevestigd is? Doen potentiële klanten dit ook? Waarom wel en of waarom niet? Waar zoeken ze echt naar? En zoeken ze wel op internet naar het product of de dienst die jij aan gaat bieden via de website? Dit vereist onderzoek.

Naast dat de site technisch goed in elkaar zit en er onderzoek gedaan is, moeten we nog een stap nemen*. AdWords.

AdWords, hoe werkt dat?

AdWords werkt als een soort veilingsysteem met betrekking tot die woorden waar op geklikt moet worden door een bezoeker. Als er ‘te weinig’ geboden is voor een bepaald zoekwoord dan is er kans dat de concurrent die meer heeft geboden voor dat woord boven jouw link staat. Als er ‘te veel’ geboden is kan het zijn dat je overal bovenaan staat, maar je dan veel te veel betaald hebt. AdWords budgetten in het oog houden en gewoon je werk doen kan nog best lastig zijn. Om je hier bij te helpen werkt BUREAUBAS met een AdWords-specialist. Die stelt de campagnes in, stuurt een beetje bij en start of stopt nieuwe campagnes.

Hoe moet een website er nu uit zien?

Naast dat de website geoptimaliseerd kan worden voor Google en er misschien een AdWords campagne loopt die jouw concurrentie buiten spel zet moet de website er wel goed uit zien! Een bezoeker koopt niks als hij het product of jouw dienst niet zomaar kan vinden en bestellen. Hoe moet die website er nu uitzien? Moet ik de subnavigatie link of rechts zetten? Waar zet ik ’het winkelwagentje’ neer? Waar kan een bezoeker zijn gegevens achterlaten om teruggebeld te worden? Zomaar een paar vragen.

Wat nu?

Neem de volgende stap. Vraag vrijblijvend een gesprek aan met Bas van der Horst.

Of bel: 06 30 72 28 41.

Meer informatie over websites van BUREAUBAS.

* Niet elke website, product of dient heeft AdWords nodig voor meer online verkopen. Op basis van de resultaten van het onderzoek maakt de AdWords-specialist een plan en een schatting van het rendement.